• Slide 9

    "Een zorgvuldige vraag is de halve wijsheid."

    -Francis Bacon

  • Slide 20

    Er ligt zo'n rijkdom in de mens verborgen,
    waarom beginnen wij niet met graven?

    K'ung-Fu-tse (Confucius)

  • Slide 19

    Livet forstås baglæns men må lives forlæns
    (life can only be understood backwards but it must be lived forwards)

    Søren Kierkegaard

  • Slide 16

    "Much wisdom often goes with fewer words."

    -Sophocles

  • Slide 15

    "Je kunt nooit voor een ander bepalen of iets pijn doet of niet."

    -Pepper

  • Slide 14

    "De moed om zekerheden los te laten
    is een vereiste voor creativiteit"

    -ErichFromm

  • Slide 13

    "Te weten dat je onwetend bent
    is het begin van alle wijsheid."

    -Viviane van Avalon

  • Slide 12

    "Gewoonten maken oud. Jong blijf je
    door de bereidheid tot verandering."

    -A. Horbiger

  • Slide 11

    "Ooit was je ontembaar. Laat ze je niet tam krijgen!"

    -Isadora Duncan

  • Slide 10

    "Ik wanhoop steeds, maar ik verlies nooit de moed."

    -EdmondJaloux

  • Slide 1

    "Don’t go where the path may lead, go instead where there is no path
    and leave a trail"

  • Slide 2

    "A smooth sea never made a skillful sailor"

  • Slide 3

    "Ain’t no mountain high enough"

    - Diana Ross

  • Slide 4

    "Just because my path is different,
    doesn’t mean I’m lost"

  • Slide 5

    " Courage is fear that has said its prayers"

  • Slide 6

    "Life is a journey, not a destination"

  • Slide 7

    "Waarom moeilijk doen als het samen kan"

    - Loesje

  • Slide 8

    "Knowledge speaks but wisdom listens"

    - Jimi Hendrix

Every individual has a personal learning style – a unique and personal approach to learning activities and problem-solving. Kolb differentiates between four different phases of the learning process – from experience to observation to conceptualization to experimentation and back to experience. In order for learning to be effective, Kolb postulated, all four of these approaches must be incorporated. As individuals attempt to use all four approaches, they may tend to develop strengths in one approach and neglect another which may have implications for the overall problem-solving potential. Insights into the different stages of the learning cycle and personal preferences in this may lead to a more balanced distribution of attention and effort being devoted to the various phases.

 

 

move 2 more kolb styles

De Nederlandse School

Gepersonaliseerd leren, motivatie van leerlingen verhogen, differentiatie naar inhoud en niveau, docenten voor je school behouden, werkdruk beheersbaar maken, aansluiten bij 21e eeuwse vaardigheden, eigenaarschap en flexibele eindexamens.

Hoe pas je als school je onderwijs aan op de wetenschappelijke en maatschappelijke ontwikkelingen om ons heen?

Eerbewijs

Op 4 mei 2019 werd op het Nationaal Ereveld Loenen stilgestaan bij de gevolgen van oorlog, de impact daarvan op het leven van de slachtoffers, hun nabestaanden en de generaties daarna. Met Eerbewijs werden de doden herdacht en stond het overbruggen van generaties centraal in de wijze waarop dit werd gedaan. Deze herdenking kreeg vorm door de getuigenissen en verhalen van mensen uit verschillende generaties.

Marco Borsato 25 jaar - Meer dan ik alleen Documentaire

Zo getrouw aan de dualiteit van het leven is deze documentaire waar ik als redacteur aan heb gewerkt – “Marco Borsato 25 jaar – Meer dan ik alleen”.

Ereveld Vol Leven

Verloren levens en verhalen van nabestaanden worden zichtbaar in Ereveld Vol Leven.
Een uniek en bijzonder project waarbij oorlogsslachtoffers worden herdacht, hun verhaal wordt verteld en zowel zij als hun nabestaanden worden geëerd

Stadstijgers - Actief burgerschap kun je leren!

Move2More brengt ism Noordwijkse Methode met PIT voor Kids de talenten van Stadstijgers Leiden in kaart!